Korisni saveti pri upravljanju motociklom

Okreni i najveći motocikl u mestu bez napora!

Vozači često zanemare 5 “NO RIDE” MOTO TEHNIKA. Služe za bezbedno manevrisanje motociklom kada nije u vožnji. Pripremili smo ti vežbe za: kontrola mase motocikla, tehniku guranja i okretanja, olakšano penjanje i silazak, podizanje oborenog motocikla itd.

Ekstremno male brzine, podrazumevaju poznavanje “TEHNIKE BALANSIRANJA”. Služi da polukružno okreneš motocikl na ograničenom prostoru. Zahteva izmeštanje težišta tela i posebnu tehniku pogleda. Zapamti: Ako vozač nema odličnu kontrolu motocikla pri ekstremno malim brzinama ispod 20 km/h, sigurno je neće imati ni pri većim brzinama!

YouTube video

Da li znaš sve trikove COUNTERSTEERING tehnike?

EKSTREMO JE RIZIČNO ako pri brzinama većim od 30ak km/h, kada preovladava žiroskopski efekat, usmeriš upravljač motocikla u stranu u koju želiš da ideš. Stvorićeš kotnraefekat i motocikl će otići u suprotnu stranu. Da bi ovo izbegao OBAVEZNO je svesno koristiti tehniku “kontraskretanja” koja će ti omogućiti da dovedeš motocikl u željeni nagib za prolazak krivine ili da brzo promeniš pravac, kako bi izbegao opasnost. Pokazaćemo ti 5 korisnih trikova, uz pomoć kojih ćeš potpuno ovladati tehnikom.

_MG_1345-2

Da li znaš da za bezbedno izbegavanje opasnosti imaš maksimalno 3 sekunde?

Ako u tom roku ne izvedeš sve što je potrebno, pitanje je sreće šta će se dogoditi. S.M.ART MOTO TRENINGOM stećićeš posebna znanja i veštine za bezbedno izbegavanje opasne i iznenadne situacije.

YouTube video

Šta je čudno na ovoj fotografiji? Retrovizor? Ako se pogrešno pozicioniran imaš problem. Ne vidi te! 9 od 10 nezgoda ima najavu? Ako ih prepoznaš na vreme, rizici učešća u nezgdi biće ti minimalni. U tome će ti pomoći alata kog nazivamo predikcija ili predviđanje. Naučićeš da prepoznaješ signale koji najavljuju opasnost u saobraćaju.

_MG_1375

POGLED AKCIJA REAKCIJA.

Ovo je jedan od osnovnih principa strategije bezbedne vožnje. Svaki manevar na motociklu mora da se izvodi po ovom principu. Pogled zadaje putanju, zatim sledi akcija tela, kada motociklu zadajete jasnu komadu i sledi nepogrešiva reakcija motocikla.

YouTube video

Na S.M.ART MOTO TRENINGU polaznik u proseku oko 150 puta čuje reči POGLED i OKRENI VRAT, PODIŽI POGLED. Pogled je ključni alat za usmeravanje motocikla. UVEK GLEDAJ TAMO GDE ŽELIŠ DA MOTOCIKL IDE. Pored putanje, alat pogled služi i za održavanje stabilnosti motocikla. Saznaćeš kako.

Da li ste čuli za Pareto princip, 80/20? Ovaj princip u slučaju motociklista kaže da: 

  • 20% tipičnih grešaka motociklista prouzrokuje sa 80% problema. 
  • 20% najčešćih uzroka nezgoda motociklista u 80% slučajeva može se izbeći uz adekvatan pristup.

Analizirali smo sve tipične greške i naučićemo te kako da ih izbegneš.

O tvojoj bezbednosti brinu vrhunski stručnjaci i ništa ne radimo napamet. Kod nas ni postavka boja čunjeva u vežbama nije slučajna, jer želimo da utreniramo tvoju pažnju. 

_MG_1311