Šta koči brza rešenja u oblasti bezbednosti motociklista?

Šta koči brza rešenja u oblasti bezbednosti motociklista?

Pa da započnem možda manje interesantnu temu bezbednosti saobraćaja kojom se bavim. Potrudiću se da ne baratam stručnim terminima, nego da plastično objasnim.

Poslednjih dana su učestale saobraćajne nezgode sa smrtno stradalim motociklistima.

Taman pomislim da imamo dobre rezultate u smanjenju broja stradalih, a onda usledi serija saobraćajnih nezgoda i ponovo mi pokađe sve nedostatke našeg sistema bezbednosti saobraćaja kada su u pitanju motociklisti. Prestao sam da brojim posle Nt-og poginulog ove godine.

Još uvek su motociklisti ozbilljni finansijeri pogrebne industrije u Srbiji i „donatori organa“ kako nas zovu. E PA DRAGI MOJI KOLIKO SRBIJA TREBA DA DONIRA ORGANA DA BI SMO SHVATILI KOLIKO JE VAŽNO DA SE STRUČNO REŠAVAJU PROBLEMI??? STALNO SE GOVORI O ODLASKU MLADIH IZ SRBIJE, PA OVDE VAM ODLAZI NAJVREDNIJE, ali nažalost ovi se sigurno neće vratiti, za razliku od ovih što odu u inostranstvo. Pa nismo mi Kinezi, pa da nas je briga da li je poginulo 1000 „gore, dole“, već smo nacija u izumiranju i za svaki život je potrebno boriti se.

motor

Nažalost, sve se završi na medijima!!! Mediji urade maksimalno svoj deo posla, ali mislim da reći „Apel“ i „Molimo“ nisu više dovoljne da reše probleme u ovoj specifičnoj oblasti bezbednosti saobraćaja. Nakon medija nastaje prazan prostor koji podrazumeva nedostatak stručnih rešenja i muku, jad i bedu porodica nastradalih.

Posle 15 godina naučnog i praktičnog rada u oblasti bezbednosti saobraćaja motociklista mogao bih da nabrajam probleme do sutra u podne, ali ne želim, manje više su poznati i svode se na obuku motociklista i vozača automobila, prilagodjavanje putne infrastrukture motociklistima itd.

Treba se fokusirati na rešenja, a ona mogu doći isključivo od struke. DA BI STRUKA „ODRADILA POSAO“ POTREBNO JE ISPUNITI JEDAN MALI USLOV – OMOGUĆITI STRUČNJACIMA DA URADE TO ŠTO JE NEOPHODNO! Ništa više od toga…

ODGOVORNO TVRDIM DA SE OVAKVA SITUACIJA MOŽE REŠITI RELATIVNO BRZO U OVOJ OBLASTI. NADAM SE DA ĆE U JEDNOM MOMENTU TO BITI PREPOZNATO OD STRANE OVE DRŽAVE!

Ali pored nas iz struke, svi mogu pomoći da smanjimo broj nastradalih.

KAKO?   

PA TAKO ŠTO ĆETE:

Pogledati u retrovizor kada vozite automobil

Dati migavac kada skrećete (verujte nije štrasno dati migavac, ne dobija se sida od toga)

Telefonirati posle vožnje automobla

Voziti motocikl u full opremi na bezbedan način

Uložiti u svoje znanje…

A da je motocikl najpoželjnije sredstvo prevoza i da donosi mnoge koristi društvu, dokazao je veliki broj zemalja u svetu (smanjen broj nastradalih, povećan broj motocikala i mopeda, posebno u elektro segmentu). Pa nam ostaje da vrlo brzo učimo od njih, ako mislimo da opstanemo kao nacija.

Na kraju hvala svim kolegama motociklistima koji se bore u ovoj oblasti…